• Photobucket Välkommen! Tervetuloa! Velkommen! Dobrodošli! Kalo̱sórisma! Bienvenue! Benvenuti! Willkommen! Huānyíng! Kangei! Добро пожаловать! 환영! مرحبا بكم Photobucket Photobucket Photobucket  photo 0a8c0092-68f1-4f4b-af68-9cd797fdb3f6.jpg

Adhd

.

 

 

adhd

http://www.dn.se/nyheter/sverige/adhd-medicinering-fyrfaldigad

 

Nä nä, jag tror inte på det här riktigt.

Antingen upptäcktes inte det här

förut eller så diagnostiserar man

allt som avviker lite, med att det är

adhd nu.

Jag kan tänka mig att t.ex. barn som

är vilda eller bråkiga får stämpeln adhd

på sig fort.

Och då finns det många olika orsaker

varför barnen är det.

Nej, jag köper inte det här…..

Vi kan vänta lite till så får vi höra

något annat ist. igen.

 

 

 

 

 

.

8 svar

  1. Eftersom jag irrar runt och är strukturerat orolig, är jag då ADHD?
    Nä.
    Dom haussar upp allting så förskräckligt. Säger som du, vi väntar lite, snart kommer andra analyser.
    Ha en bra dag, nu rasslar jag iväg på cykeln i regnet….. Kram♥

    • Läkarna/Forskarna vet väl inte hur dom skall hantera problemet med oroliga barn/vuxna, så det lättaste är att diagnostisera det som adhd och ge lite lugnande. Ja ja… vi får vänta och se….
      Här skiner solen, iaf tillsvidare.

      Ha det gott!
      Kram ♥

  2. Det är antalet diagnoser som ökar, inte antalet rastlösa barn. Det fanns bättre med plats för alla förr. Nu är samhället så intolerant mot alla som avviker från normen, och det stör mig oerhört. Kram! ♥

  3. Man kanske inte ska vara så tvärsäker om man inte levt med problemen eller har en stor insikt i problematiken…?

    • Vadå…. menar du mig,.. att jag är tvärsäker? Det är jag INTE, men jag säger bara min åsikt och mina tankar. Självklart skall alla som har problem få hjälp vare sig om dom har Adhd eller inte!

      Ha en bra dag!

  4. Det är sockerkonsumtionen som ökar och med den diagnoserna. Socker, miljögifter, gluten, stress o tillsatser i maten gör oss sjuka, läkemedel gör oss ännu sjukare. Jag hoppas folk slutar stoppa huvudet i sanden o vaknar upp snart innan vi har en större skandal än lobotomierna (som fortfarande utförs med laser i Sverige) och tvångssteriliseringarna. Att vi är sjuka beror inte på att vi lider brist på mediciner utan att vi stressar o får i oss för mycket vi inte tål. Socker gör oss aggressiva o oempatiska o vi får allt längre till äkta känslor, de blir lika oäkta som mat full av tillsatser.

    • Tack för din kommentar!

      Det där låter riktigt vettigt som du skriver.
      Det är mycket skumt som finns i det som vi får i oss och andas idag.

      Ha det gott!
      Välkommen igen!

Kommentera

