• Photobucket Välkommen! Tervetuloa! Velkommen! Dobrodošli! Kalo̱sórisma! Bienvenue! Benvenuti! Willkommen! Huānyíng! Kangei! Добро пожаловать! 환영! مرحبا بكم Photobucket Photobucket Photobucket  photo 0a8c0092-68f1-4f4b-af68-9cd797fdb3f6.jpg

Tro och religion

.

 

 

jv

jv1

http://www.dn.se/nyheter/varlden/jehovas-vittnen-vagrade-dottern-cancerbehandling

 

Det här tycker jag  är hemskt.

Visst förstår jag att människor har sin

övertygelse och tro, men man kan inte

ta livet av någon för det.

Det kan nästan jämföras med mord.

Bara för att man tror att blodet är “förorenat”

så skall inte det lilla barnet få det för att

överleva.

Undrar hur bitter ett barn kan bli när den

är vuxen och kanske inte delar tron med

sina föräldrar?

Jag kommer ihåg när jag var liten,

så tyckte jag så synd om barnen där

familjen tillhörde Jehovas vittnen,

för dom fick inte titta på tv och fick inte

julklappar osv.

Jag hade några kompisar som tillhörde

till dessa familjen. Vissa var bittra.

Några blev upproriska.

———————–

Hur kan man se på när ens barn tynar

bort och dör bara för några dumma

regler?

 

 

 

 

hj

Ps. att jag skriver om tidningsartiklar beror på

bloggtorka och för att jag måste skriva av mig

om vissa artiklar.

 

7 svar

  1. Det där tycker vi inte om… Fruktansvärt att de kan göra på det viset. Bra att de kör över föräldrarna så tösen får vård.
    Ha en bra dag!
    Kram

  2. Om man nu tror på Gud, så tror man väl ändå att alla människor är skapade av Gud, och då kan ju faktiskt ingens blod vara ”förorenat”. Logiskt, eller hur? Fattar inte hur sådana där människor tänker.
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
    Kram! ♥

    • Håller med dig. Jag fattar inte det där heller.

      Önskar dig också en fin e.m. och kväll!
      Kram ♥

    • Det är missuppfattning att Jehovas Vittnen skulle tro att blodet är förorenat, det är precis tvärtom, blodet är heligt i Guds ögon och bör därför respekteras.

      Gud gav Noa befallning om att blod skulle behandlas som något speciellt. (1 Moseboken 9:3, 4) Längre fram återspeglades blodets helighet i Guds lagar till Israel där han förbjöd dem att inta blod. (3 Moseboken 17:10)

      Längre fram påbjöd apostlarna och de äldre männen vid ett möte i Jerusalem att de kristna måste ”avhålla” sig ”från blod”.(Apostlagärningarna 15:28, 29)

      Ville bara klargöra det. Många läkare börjar inse fördelarna med att undvika blodtransfusioner. (www.noblood.org)

Kommentera

