• Photobucket Välkommen! Tervetuloa! Velkommen! Dobrodošli! Kalo̱sórisma! Bienvenue! Benvenuti! Willkommen! Huānyíng! Kangei! Добро пожаловать! 환영! مرحبا بكم Photobucket Photobucket Photobucket  photo 0a8c0092-68f1-4f4b-af68-9cd797fdb3f6.jpg

Dagens bilder

.

 

h

Vädret verkade lite si och så,

men vi gick ut iaf. Det fick bära

eller brista.

 

bo               ha

Det är så fint nu när det

är grönt och lummigt.

 

o

 

bot  blo

Förra året tog jag med mig hem

från landet en bit av pionens

rot och i år kom det 1 blomma

på den.

Färgen kommer inte till sin rätt

här riktigt, den är djupmörkröd

egentligen.

 

 

Brutus

Och när vi kom hem så

träffade vi Brutus

(grannens hund).

.

6 svar

  1. Fina bilder från Er promenad. Det är vackert ute nu. Grönt och skönt 🙂
    Att det fick bära eller brista så tänkte jag också tidigare idag då jag gav mig ut på en liten fototur. Samma tänk en timma senare då jag gav mig iväg till affären. Klarade mig från att bli blöt, när jag burit in mina matkassar då kom regnet. Ibland ska man ha tur 🙂
    Ha en fin kväll!

    • Visst är det fint ute nu. Idag har vi omväxlande väder igen.
      Ibland har man tur… 🙂
      Nu åkte våra småtjejer (barnbarnen) hem, så det är så tyst här igen.

      Ha en fin dag!
      Kram ♥

  2. Det är väl en bondpion du har?
    Vilka härliga bilder du tagit igen.

    Ha en ljuvlig söndag.
    Kram.

    • Ja, det där är en bondpion. Sen har jag 2 rosa pioner också. Synd att dom inte håller längre 😦
      Tack tack…

      Hoppas att du också får en fin söndag!
      Kram ♥

Kommentera

