• Photobucket Välkommen! Tervetuloa! Velkommen! Dobrodošli! Kalo̱sórisma! Bienvenue! Benvenuti! Willkommen! Huānyíng! Kangei! Добро пожаловать! 환영! مرحبا بكم Photobucket Photobucket Photobucket  photo 0a8c0092-68f1-4f4b-af68-9cd797fdb3f6.jpg

Kalanchoe

.

 

 

pla

Det här tipset fick jag ifrån Plantagen idag.

Och den stämmer.

Jag har haft kalanchoe jättemånga ggr,

men aldrig förstått att man kan få den att

blomma om igen.

I början av sommarn när “vårelden” som den

också kallas för hade blommat klart,

planterade jag ut dom i rabatten.

Och vad kommer nu? Jo… blommor!

Jag måste plocka in dom nu så dom inte

förfryser sig där ute.

Kul när det lyckas!

 

 

 

 

ka

 

 

.

2 svar

  1. Dessa blommor är jättefina tycker jag, men jag visste inte att man kunde få dem att blomma om.
    Tack för att du berättade det, då behöver man ju inte kasta bort dem när de blommat över. Bara ge dem lite exta omvårdnad och hoppas att man gjort rätt, så de blommar igen.
    Min orkide har fått en ny blomstängel nu, de andra två som kom var rötter. Är så glad att den trivs. Fick den av en kompis i present då jag klarat av mitt fotoprojekt förra året.
    Ha en riktigt bra dag!
    Kramisar

    • Visst är blommorna fina. Jag har haft blommorna som köp och släng blommor förut.
      Det borde ju gå att få dom att blomma om även inomhus…
      Mina bägge orkidér blommar om nu också. Det är jättekul. Den ena har enorma blommor 🙂

      Önskar dig också en finfin dag!
      Kramis ♥

Kommentera

