• Photobucket Välkommen! Tervetuloa! Velkommen! Dobrodošli! Kalo̱sórisma! Bienvenue! Benvenuti! Willkommen! Huānyíng! Kangei! Добро пожаловать! 환영! مرحبا بكم Photobucket Photobucket Photobucket  photo 0a8c0092-68f1-4f4b-af68-9cd797fdb3f6.jpg

Skit i hörnen…

.

… och lite överallt.

Inte klokt att jag sitter här vid

datorn och skriver den här tiden.

Jag som brukar sova lääänge

på morgnarna.

Men orsaken är nog den att maken

skulle åka med tåget till Karolinska

sjukhuset. Han har inte åkt med detta

tåg förut och jag är den som oroar mig

för mycket och ingenting ibland.

Och nu så sitter jag här och läser

om detta:

 

smuts

http://www.dn.se/nyheter/sverige/var-femte-patient-klagar-pa-snusket

Det här är väl ingen nyhet för oss

“vanliga döende”, men tydligen för

dom ansvariga o.d.

Förr fick man höra att sjukhussjukan

kunde bero på att det var för rent! Hör

och häpna! Men jag tror att det beror

på smutsen.

Läkaren Björn Bragée har tagit upp det

här problemet flera ggr, t.ex. när han själv

varit inlagd på sjukhuset.

http://www.newsmill.se/artikel/2011/11/25/okunnigt-av-socialstyrelsen-om-sjukhussmutsen

http://www.metro.se/nyheter/danderyds-sjukhus-en-bakteriebomb/Objhkw!22_2919-22/

Men, men… det är som vanligt;

det är pengarna som styr igen.

Vad som händer med patienterna,

det är väl sk*t detsamma.

Problemet kan väl också

sopas under mattan?

 

.

4 svar

  1. Bra och tyvärr sant inlägg! Ja, tänk förr, då sopade dom bokstavligt skiten under mattan, men det var nog före dammsugaren.
    En skön dag till dig, det gick säkert bra för maken din! Kram♥♥♥

    • Tyvärr så är det sant det där med smutsiga sjukhus o.d.
      Jag får väl se när ”andra halvan” kommer hem idag. Det är ju alltid det där med tågen osv… I värsta fall får han väl övernatta hos barnen 😉
      Ha ha.. det går säkert bra.

      Önskar dig också en skön och fin dag!
      Kram ♥♥♥

  2. Tydligen har jag haft tur alla de gånger som jag har besökt Karolinska. Inte har jag sett att det varit smutsigt.
    Hoppas att de överdriver, som de ofta gör i tidningarna.
    Hoppas också att det gick bra för din man.
    Kram!

    • Karolinska kan jag inte uttala mig om, för där har jag inte varit. Tyvärr så kan jag intyga att det är smutsigt hos vissa vårdinrättningar. Det är bra att problemet uppmärksammas för patienternas skull.
      Maken har kommit hem, hel och fin =)

      Önskar dig en skön kväll!
      Kram ♥

Kommentera

