• Photobucket Välkommen! Tervetuloa! Velkommen! Dobrodošli! Kalo̱sórisma! Bienvenue! Benvenuti! Willkommen! Huānyíng! Kangei! Добро пожаловать! 환영! مرحبا بكم Photobucket Photobucket Photobucket  photo 0a8c0092-68f1-4f4b-af68-9cd797fdb3f6.jpg

Ekonomi 1+1=0

.

Jag läste tidningen här på nätet

som vanligt och blev arg som jag

ofta brukar bli då.

Här:

äldre

hj

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15923755.ab

Och i nästa andetag läser man detta:

p a    pengar

Då kan man ju undra hur det går till.

Tar från dom fattigaste såklart

och ger till dom rika.

För arbetslösa, långtidssjukskrivna och

dom äldre räknas nog inte med här.

Orättvist är ordet!

Rött hjärta

.

2 svar

  1. Hu! Bu! Säger jag, bara…… Inte har pensionärer fått det bättre, inte! Jag är glad så länge jag kan stå på benen. Bävar för den dag som jag behöver äldrevård, som väl inte finns då…… lika bra då att lägga sig ner. Då. Fast då orkar jag väl inte.
    Dystra tankar. Upp med hakan, för vi lever här och nu, men synd om nuvarande gamla.

    Kram o trevlig fredag♥♥♥

    • Instämmer: Buuu…Huuu!
      Jag vill inte ens tänka på den dagen när jag inte kan sköta mig själv. Det är skrämmande. Lika bra att vi lever ”rullan” nu!
      Dom där artiklarna är ju så motsägesfulla. Med det ena är det katastrof och med den andra påstår dom att det har blivit bättre =(

      Ja ja, upp med hakan och det är som du skriver: Vi lever här och nu!

      Önskar dig en toppendag!
      Kramis ♥♥♥

Kommentera

