• Photobucket Välkommen! Tervetuloa! Velkommen! Dobrodošli! Kalo̱sórisma! Bienvenue! Benvenuti! Willkommen! Huānyíng! Kangei! Добро пожаловать! 환영! مرحبا بكم Photobucket Photobucket Photobucket  photo 0a8c0092-68f1-4f4b-af68-9cd797fdb3f6.jpg

Tänder

För ett tag sen så gick jag med i

en grupp på facebook som kallar sig

“Vi som anser tänder tillhör kroppen”

Den som är med i facebook kan se

det här:

https://www.facebook.com/groups/145139638991932/

Där menar man att tänderna skall

ingå i högkostnadsskyddet.

Och den åsikten har jag också.

Samma är det med ögonen.

Men vilket irriterar mig så otroligt

är att det slår så orättvist att vissa

får billigare behandling än andra.

 

————————-

Det här läste jag idag:

 

http://www.exponerat.info/nu-kan-jag-antligen-laga-mina-tandersager-carl-eric-cedvander/

 

Det handlar om Carl-Eric Cedvander

i Kortedala, som blev misshandlad

av några ungdomar.

Det är skam och skandal att han

inte ha fått påbörja en tandbehandling

på en gång!

 

 

 

 

RÄTTVISARE OCH BILLIGARE

TANDVÅRD TILL FOLKET!

 

 

w

10 svar

  1. Du har mitt stora medhåll! Så där har jag tyckt länge! Kram! ♥

  2. Håller med dig helt.
    Varför kan det inte vara så?
    Det blir dyrt detta med tandhälsa och dålig syn.
    Jag är inte med i facebook.
    Ha en bra fredagskväll.
    Kram!

    • Precis. Tänk så skönt det skulle vara om det tillhörde högkostnadsskyddet. Då kunde flera ha möjligheten att laga sina tänder.

      Önskar dig också en bra och fin fredagskväll!
      Kram ♥

  3. Bra skrivet. Tänder skall tillhöra kroppen och inte kosta mer än då man besöker läkare. Så därför är denna grupp viktig. Vilken fin och proffsig sida/blogg detta. Ni som tycker tandvård är för kostsam borde faktiskt gå med i gruppen för om många gör det så kan man påverka.

    • Tack!
      Klart att man går med i grupper som denna. Alltid kan vi väl förhoppningsvis åstadkomma något.

      Tack för din kommentar och du är så välkommen tbx!
      Ha en bra dag!

Kommentera

