• Photobucket Välkommen! Tervetuloa! Velkommen! Dobrodošli! Kalo̱sórisma! Bienvenue! Benvenuti! Willkommen! Huānyíng! Kangei! Добро пожаловать! 환영! مرحبا بكم Photobucket Photobucket Photobucket  photo 0a8c0092-68f1-4f4b-af68-9cd797fdb3f6.jpg

Fotboll och huliganer

 

 

 

 

fotboll

aikdif a

 

 

Jag såg reprisen av Uppdrag granskning

betr. fotbollsvåldet.

Det är helt sanslöst hur dessa “firmor” och

klubbar kan hålla på.

Fotboll skall vara kul och schysst!

Men det har blivit som en maffiarörelse

bakom kulisserna.

Den ena värre än den andra.

Alla som är involverade i fotbollen

är medvetna om dessa saker och

ändå så får dom fortsätta som dom gör.

Varför?

 

http://www.svt.se/ug/sa-tar-firman-makten-over-klubben

http://www.dn.se/sport/fotboll/nya-uppgifter-om-ungdomstranaren-i-aik

 

 

Tänk att det är stora starka “män”

som leker som så pojkar i dessa

“firmor". Det är ju sandlådenivå.

Sen är pälsänglarna… ojdå..

förlåt.. jag menar Hells Angels

inblandade också.

Det är så smutsigt med en sån  fin sport!

Jag skulle aldrig våga ta med mig

mina barn till en fotbollsarena.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Firman_Boys

http://sv.wikipedia.org/wiki/DFG_(huliganfirma)

 

 

 

 

.

2 svar

  1. Det är helt obebripligt att det får hålla på.
    Varför inte ha fotbollsmatcher där inte någon publik får komma in. I alla fall så länge som detta fortgår. Tycker att de måste lära sig att uppträda som civiliserade vuxna. De förstör så mycket.
    Hoppas att du har en fin söndag.
    Kram!

    • Det där har jag också tänkt på och tycker som du. Att det skulle vara publikfritt tills huliganerna har lärt sig lite vett och etikett.
      Idag har vi promenerat rätt så länge, det var skönt.
      Bloggade precis om vad jag såg på vägen.

      Ha det bäst!
      Kram ♥

Kommentera

