• Photobucket Välkommen! Tervetuloa! Velkommen! Dobrodošli! Kalo̱sórisma! Bienvenue! Benvenuti! Willkommen! Huānyíng! Kangei! Добро пожаловать! 환영! مرحبا بكم Photobucket Photobucket Photobucket  photo 0a8c0092-68f1-4f4b-af68-9cd797fdb3f6.jpg

Borrelia

.

fästingar aaa

 

 

 

Jag fattar ff inte att jag har haft

borrelia.

Vilken “#¤% smitta och sjukdom!

Å den fick jag säkert redan förra sommaren.

Och det är jättekonstiga symptom, som

man inte förstår förrän det har gått en lång

tid och man blir kännbart dålig.

Det första jag märkte var att jag fick röda fläckar

i pannan och vid kinderna när jag satt

här vid datorn. Sen blev det värre, fick det

ute när jag blev varm eller kall osv….

Ögonen kliade, jag trodde att det berodde

på pga tvålen som jag använde.

Jag reagerade först nu i våras när jag fick

så ont i nacken och det svullnade där. Sen

fick jag massor med små knölar på vänster

sida av huvudet och det gjorde riktigt ont när

jag kammade mig.

Handleden svullnade en dag och känselbortfall

på ett ställe på armen.

Nu när jag har ätit min antibiotika så märker

jag väsentlig skillnad. Allt är borta!

På fredag skall jag lämna ett blodprov

för att se hur det ligger till med värdena o.d.

Usch ja, hoppas att jag aldrig mera behöver

uppleva detta.

 

 

Ha en bra dag alla mina vänner och läsare!

 

 

Rött hjärta

.

8 svar

  1. Ojdå, det var inte roligt. Fint att du har fått antibiotika så ska du se att du snart är helt bra.
    Det är visst lätt att få Borrelia här i Sthlms trakten, de små krypen är inte så lätta att ha att göra med.
    Du, det var en läskig bild.
    Kram till dig.

    • Nu skall det vara borta…. hoppas jag iaf. Trodde aldrig att jag skulle drabbas av det, men jag är ju inget undantag så…
      Här hos oss och vid torpet så finns det massor med fästigar, usch tvi..
      Bilden tog vår dotter när dom hade plockat fästingar från hundarna 🙂

      Ha en fortsatt bra dag!
      Kram ♥

  2. Usch och fy att ett sånt litet djur kan ställa till med så mycket elände. Håller tummarna för att nya provet visar att du nu är frisk efter att du har ätit antibiotika.

    Det är konstigt att jag aldrig haft en fästing på mig. Jag som kryper omkring i gräs både i och utanför skogen och som haft hundar som sovit i min säng. De kanske inte gillar mig de små rackarn, eller också har jag helt enkelt hittills haft turen på min sida. Vaccinerad är jag inte heller. Fast jag borde gå och göra det…

    Ha de gott!
    Kramar Maria

    • Javisst kan dom ställa till det 😦
      Jag hoppas också att proverna visar ok.

      Men det är samma med min man, han far i skogen och håller på med allt möjligt där. Men inte…. inte en fästing har han på sig.
      Jag behöver bara visa mig ute så säger det; slurp, å så sitter det en hel bunt fast i mig.
      Som tur så har jag tagit sprutan, annars skulle jag väl ha fått hjärnhinneinflammationen också.

      Natti natti och sussa gott!
      Kram ♥

  3. Mig gillar inte fästingarna, men de älskade min man. Vi var båda vaccinerade mot TBE sedan länge och gjort uppföljningarna. Mot Borrelia finns väl ännu inget vaccin, men där hjälper som tur är antibiotika om man kommer i tid.
    Fästingarna har blivit en plåga och verkar föröka sig.
    Mig gillar dock myggor och knott, bu!
    Hoppas du tillfrisknar ordentligt nu! Kram ❤

    • Mig älskar dom, men inte min andra halva.
      Tur att jag har tagit den där sprutan iaf, för annars så skulle jag säkerligen åkt på hjärnhinneinflammation också…
      Ja, jag hoppas att alla spår är borta nu, det känns så iaf.
      Myggorna älskar mig också 🙂

      Önskar dig en fin och skön kväll!
      Kram ♥

  4. Hoppas att kuren har tagit och att du är helt bra nu. Märkligt att du har gått med Borrelia så länge.
    Vi har haft några varma fina dagar nu här hos oss, tror att du har samma väder hos dig.
    Varm kram!

    • Man kan tydligen gå länge med borrelian utan att känna av den 😦
      Här har det också varit toppenfint väder, men idag så regnar det.
      Och det var lite synd, för vi var till Sthlm på avslutning. Men det finns ju tak och paraplyer 😉

      Ha det gott!
      Kram ♥

Kommentera

